Att vara med i en 05-öppning och stå till mål är något de flesta inte klarar, bara det är en jätteprestation. Kördes inte för fullt på upploppet heller och var långt före övriga förutom proppen. Men ja, han fick ju en viktig vila i andra kurvan. Samma lopp och 08 första 500 så vore det pliktskyldigt att vinna, det kan jag köpa. Men man måste ju bli lite imponerad att hästen går i mål på det sättet efter en sån öppning.
Jag ser ingen som kommer nypa spets av honom här och det mesta talar väl för att han kommer få fuska bort en bra bit av loppet. Sorbet klarade han inte att ta sig förbi sida vid sida sist, men nu är det omvända lägen. Han har inte klarat att ta emot Uza Josselyn och Pastore Bob från samma spår när de kommit flygande från en bit uti banan. Men jag ser inget ekipage med "helstängt" i startlistan den här gången. Fördel Tysken i starten alltså. Sen kommer säker någon ställa på i spåren vad det lider och leta sig fram till dödens. Men vem den är ska den ju inte klara att ta ner Ringo som gått på innern hela loppet. Nej, det får nog bli till att hamra in spiken trots allt! Han landar väl säkert på under 50%. Kanske under 45% till och med.