Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-26, 13:21   #43
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu har jag pausat efter indikationer på att urval och analys inte fungera.
Jag är - old school - och gör som dom en gång i tiden gjorde i Las Vegas när dom skulle sätta odds, dom var en grupp experter som skrev vad dom trodde på en lapp, sedan samlade dom ihop dom och gjorde en helhetsbedömning för gällande match.

Men med dagens teknik klarar man av samma förfarande ensam med hjälp av olika sidor med stats samt ett bra upplägg av urval och analys.
Alltså så noterar du spelbara matcher och odds som du grundar på stats och tidigare utfall och gör en sammanlagd bedömning om oddset speglar rätt förväntan eller utgång av match.
Oftast blir bilden skev och du känner vinstvittring och att ditt urval och analys väger tyngre än odds-sättarens bedömning.
Vi pratar tiondelar och en hel som skillnad.
Men detta är personliga och individuella värderingar som inte behöver stämma överens med någon annans bedömning.

Att förutspå över 1.5 mål är inte en enkelt, även om du endast behöver ett mål för att vinna under matchens första 70 min.
Men hitta ett upplägg i bedömning och värderingsprocessen som jag tycker är värd att prova med en viss skillnad.
För att du ska förstå upplägget kan du läsa inläggen 20 21 22 i denna tråd:
https://www.sharps.se/forums/fotboll/36837-dutching-2/

Men beskriver upplägget även här i kortare ordalag.

Urval & Analys:

Vi sorterar dagens urval med oddsen 1.75 till 0.01 och samtliga matcher måste uppfylla följande kriterier för att göra minst ett mål under dom första 70 min under spelad match.

Hemma favoriten ska ha vunnit fyra till fem av fem matcher med eventuellt en enstaka oavgjord, samt gjort fyra till fem av målen under första halvlek.

Underdog kan ha vilka resultat som helst för vi vill inte ha en oavgjord match, så desto mer mål oavsett vinster eller förluster är bra indikationer.

Nu till en speciell situation som kan uppstå, om underdog emot förmodan skulle göra första målet och det står 0-1 till underdog med en stark hemma favorit, så kan man sikta mot över 1.5 mål och spela ut hela matchen i sin helhet och på så sätt öka vinst utdelningen.
En sådan indikation och situation skapar en stark och gedigen förväntan till ett ytterligare mål kommer att göras av hemma favoriten.
Ytterst sällan, men det händer att underdog vinner med 0-2 men det är bara en extra bonus.

Men vanligast förekommande är att köra Cash Out efter första målet.
Spelas dagligen och har en mycket höga och regelbundna vinstsviter med små och medelstora belopp i relation till insatser.
Om värderingen håller måttet, återstår att se, kommer eventuell spela några matcher ikväll.

Provar med 400 kr insats per match.
Ska fixa ett ny spreadsheet och ladda upp.

MVH Patrik

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-26 klockan 14:24.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat