Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-28, 11:01   #46
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NÅGRA FIKTIVA SPEL

Jag har sovit på saken och tänker inte lägga 400 per spel utan att provat först hur upplägget fungerar, så jag kommer spela live men inte satsa riktiga pengar, utan vill se hur spelen utvecklar sig.

EDIT

Ändra mig igen, vet inte vilket ben jag ska stå på och ska förklara varför.

Urval & Analys

Bland olika favoriter när man kollar stats, finns det massor som inte är värda namnet favorit och det känns nästan som odds-sättaren vill lura dig.
Ta t.ex en 1.60 med tre oavgjord och en vinst och en förlust, en sån match oavsett nya eller gamla spelare eller oavsett skador eller inte är helt enkelt inte riktigt. Utan sänder helt fel signaler och indikationer med senaste stats och form.
Med samma odds om man letar och sållar igenom 20 30 40 50 60 70 kandidater varje dag, så kan man hitta en målrik hemma favorit med fyra till fem vinster av fem och inga förluster samt kanske någon enstaka oavgjord med ett mötande lag som förlorat samtliga matcher eller har några oavgjorda eller en enstaka vinst. Där får man värdera hur tight man vill vara i urval och analys. Men en sådan kandidat bör ha ett lägre odds än det angivna och på Betfair Spelbörs får du oftast högre satta odds än övriga spelbolag. Det är iallafall min erfarenhet.

Nu så vet jag inte om mitt urval och analys är tillräcklig för ett vinnande koncept på lång sikt, för fyra till fem vinster av hemma favoriten utan förluster och underdog med ingen vinst kan tjänas knapphändigt.
Varav jag tycker att en hemma favorit visar mer styrka och målrikedom om dom sätter mål under första halvlek fyra till fem av fem gånger.
Då känns det som indikationerna och signalerna indikerar en ännu starkare hemma favorit.

Detta är mitt resonemang för att hitta matcher med minst ett mål med över 1.5 mål marknad.
Men en lärdom jag gjort för många år sedan är att spela med riktiga pengar förändrar spelets utgång i jämförelse med simulationer.
Lite curve fitting när man simulerar, för man är totalt avslappnad och kan göra misstag och göra om och göra rätt och tro att det är den slutliga bilden av en lyckad simulation.
Men med riktiga pengar så ligger lagt spel och det går inte att ändra och din förmåga till live trading sätts på prov i verkligheten och inte framför ett simulations program som du kan avbryta, göra om och göra rätt till du hittar en strategi du tror fungerar.
Med riktiga pengar sätts våra skills och bedömningsförmåga på prov med resultat som räknas som sanningsenliga.

Alltså kommer jag lägga 200 per match med 50 per insats och odds intervall.
Struntar i om det är små belopp, desto mindre risk och mindre utdelning, men visar sig modellen fungerar, då är det ju bara att öka insatsen i proportion till rulle.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-28 klockan 13:14.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat