Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-29, 10:27   #144
svepet

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3141
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag ska inte klaga på systemet då jag inte studerat det så noga men vill konstatera att den ger runt 6000 kronor bara ifall din spik du åker på vinner!

De flesta som är nära måste nästan alltid sänka sin utdelning i förhållande till vad den gav. Jag tycker det är mycket mer intressant att veta att den hade gett mycket mer ifall den jag hade spelat vunnit. Sen åker jag kanske lite löjligt ofta på några favoriter!

Är väl lite besviken på mig själv i avd sex och sju idag men att åka i andra kommer jag göra varje gång en sådan favorit vinner!

Fyra hästar ger t ex alla rätt på Västertorps system. Det är de fyra mest spelade med högsta utdelning på 20 000 kronor som man sitter kvar med. Här vill man ju ha nr 7 och nr 8 så att det kan smälla. Hellre de i ett sådant läge än t ex nr 3 i sista! Feghet i långa loppet. Sen slumpar det sig så klart att det kan bli så här ibland också ifall uppbyggnaden är på ett visst sätt men oftast vågar folk inte hoppa över de mest betrodda och då spelar det ingen roll ifall det skräller ibland för till sist sitter man där med de mest spelade bara ändå.

Nu finns det dock riktigt snygga konstruktioner dessutom bland folk på sidan. Oftast får de alldeles för lite cred då de just inte får åtta rätt en sådan här omgång. Och än längre ifrån när det ramlar in favoriter!

Men det är väl tjusningen med trav att det finns en miljon idéer på system!
Med resonemanget du beskriver ovan borde det vara en fullständig självklarhet att använda ett reduceringsverktyg och filtrera bort eller stärka upp rader som ger för dåligt. Då slipper du ställa favoriter BARA för att de är favoriter.
Jag ställer också favoriter eller hårt streckade hästar om jag tycker de är på tok för mkt streckade i förhållande till segerchansen. Rajah var överstreckad igår men ändå den med störst vinstchans på förhand. Då är det jobbigt att helt såga, bättre att ta bort alla rader med den som ger för dåligt. Streckspel är svårt, att lyckas med kombinationen sätta spik/spikar, få in skrällar och rata bort favoriter i 7-8 lopp är mkt svårt. Det är ju jobbigt om man lyckas med spik, får in några skrällar och bränner på en favorit man ställt och det ger 100 papp ändå.

BaraTrav t ex är ett ypperligt verktyg för både små och stora system, flerbongsspelare eller de som jagar hög utdelning.
Utdelningskrav är ju ett sätt att ta bort rader som man tycker ger för dåligt för att betala för. Det finns ju på flera av reduceringsverktygen. Att annat sätt, som finns på BaraTrav, är att spela multi(flera rader) på de rader som ger för dåligt. Speciellt lämpligt på v4/v5 om man tror på lägre utdelning. Man sätter helt enkelt belopp som man vill vinna som lägst, bruttovinstbelopp.
Sen finns massor av andra riktigt bra funktioner också förutom de mer traditionella med utgångar, poäng och abc. Spelbudget där man anger exakt belopp du vill spela för. Mkt trevlig resultatuppföljning med rader, livebar mm.

Skulle aldrig spela på trav utan reduceringsverktyg, och BaraTrav fyller mina behov klart bäst. Är dessutom mer än bara ett reduceringsverktyg, finns massor med hjälpmedel och statistik du kan få fram. Sortering efter kr/start, resultat på aktuell bana mm.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat