Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Gorsky
Håller med dig om att det finns många potentiella kryssmatcher denna omgången. Blackpool - Blackburn känns definitivt som en. Fulham - Everton tror jag också det finns en stor risk att den slutar med kryss.
Däremot tror jag inte på ett kryss mellan Pool o Sunderland. Sunderlands bortaspel förra året var katastrofalt dåligt. Även om Liverpool startat dåligt tror jag att detta blir en match de går segrande ur. Statistiskt sett så är det 5 segrar och 4 oavgjorda för Liverpool, vilket ser ganska bra ut för ett kryss. Men de fyra av senaste fem mötena har resulterat i Liverpoolvinst. Liverpool spelade inget vidare förra året heller, men det blev en övertygande 3-0 då.
|
Håller med att det känns som att Liverpool ska knipa segern här, men det känns som att Liverpool har svårt att föra spelet och skapa målchanser, och med Bent och nye Gyan i Sunderland tror jag dom kan trycka in i alla fall en boll.
Oddset tycker jag känns spelvärt, tror att dom kryssar var fjärde match ungefär, men visst är en Liverpoolvinst närmast till hands.
Sunderland har även knipit poäng av både Arsenal och city så självförtroendet är det nog inget fel på.