Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-31, 20:18   #201
mikaels

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var för fint väder för trav idag, men var nog mest kombinationen att jag inte haft tid att läsa på och dålig feeling på det lilla jag kollade i går kväll och i förmiddags som gjorde att det blev (ett klokt) beslut att hoppa idag. Trist för travrondens superförvärv bland tipsexperterna i landet idag. Berglund rätt ute på spikarna men åkte på utgångarna och när man spelar sådana jättesystem som han är ju sex rätt en klen tröst.

Att Jägersro har alldeles för få V75 omgångar sett till kvaliten på hästarna på skånebanan har jag sagt länge. Bevisades idag igen när hemmahästarna verkligen var med och tog för sig. Nästa lördag ska svenska atgs V75 spel köras på en bana som borde ha lagts ner för länge sedan. Att dom tilldelas V75 lördag är faktiskt helt obegripligt. Kommer det starta en enda häst som tränas där och kommer banan vara lika usel som när dom hade en V64 omgång och flera tränare ville stryka och resa hem på grund av undermålig bana trots fint väder?

Men nu håller vi tummarna för en magisk derbysöndag i morgon. Det är enormt mycket roligare sport än den som var idag.
Det var 3446 personer där idag, hoppas att det blir fler imorgon, annars är det KATASTROF...vi har ju lika många i Hoting på lördagen utan någon form av riksspel...Tänk om Hoting fick en V75-dag utbytt mot t.ex Jägersro, omsättningen garanterat minst lika stor och publiktillströmningen ofantligt större...och då kan ni som är intresserade kolla var Hoting ligger till geografiskt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5), Altoc (+10), Gotland (+5), gertove65 (+20)

Senast redigerad av mikaels den 2019-08-31 klockan 20:22.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat