Sista minuten H2H Bergsåker 24/9
Ulvsås Svarten/Hulte Magnus 2.00
-Såg hästen på Umåker senast, galopperade då stort men det syntes efteråt att det fanns gott om fart i den när han nästan hann fram ändå. Bergh låter nöjd. Favoritens tränare har däremot inget positivt att rapportera, han tror på tappstart och distansminus.
Quemos/Pine Shot 1.65
-Bergh låter rejält uppåt trots bakspår, Pine Shot är rejält missgynnad av vädret enligt tränaren och har nästan ännu värre läge här.
Maggan S.E./Quassia Lascaux/Naughty But Nice 2.65
-Hyfsade hästar alla tre men Maggan har många plus på de andra. QL har bakspår på tillägg och det är för det mesta kraftigt handikappande, samtidigt som Maggan har springspår. NBN har femtespår och därmed stor risk för galopp/tappstart.
Oddset är 8.74 om man vill prova på trippeln.
I övrigt blir jag inte riktigt klok på första loppet. Oddset på Pirate Copy/Airstrike är 2.10 och borde vara ett kanonspel, men jag litar inte på de här returhästarna och avstår. Spikar PC på V65 dock, vägrar dubbla systemet.
DD ser det ut att bli riktigt hög utdelning på, och jag tror vem som helst kan vinna i båda. Speciellt i det avslutande loppet finns det många rejält understreckade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|