Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Strappa, hur gick det för dig och Eliasson i Poker SM i helgen?
Försökte hitta resultat på nätet men hittade bara att ni inte var med i toppen på Main Event.
Fick någon av er cash i sidoeventen?
|
OT-Svar:
Jag åkte tidigt efter att ha gjort två mindre bra spel och dragit mindre bra bordslottning.
Nicke bustade några händer innan dag 1 var slut efter att ha förlorat en lång rad coin flips mot småstackar.
Bäst i laget/resegänget var Johan Bergman som blev 10a och precis missade FT.
I PLO-SM slutade jag 24 av 123 spelare med 17 priser. Nicke klarade precis 17e-platsen och fick pengar. Johan fick pengar även i PLO då han slutade 12a. Bäst i PLOn i gänget var Fredik Kårvall som blev 9a efter ha förlorat jättepott med AAxx vs AAxx.
När vi kom ner på 3 bord ( 24 spelare ) lottades alla 4 i laget till samma bord. Att alla 4 ska klara sig så långt känns som en prestation bara det.
Helt tom gick jag dock inte eftersom jag hade % i samtliga av grabbarnas prisplaceringar.
Cashgamemässigt slutade jag smygback efter en bra och en mindre bra sittning. Efter andra sittningen kände jag att jag inte var i "rätt mode" och avstod mer cashgame.
Men maten var i alla fall god. Hittade en "nöt"-pizzeria några 100m från Hilton. Rekommenderar "La Prima" om ni besöker Tallinn.