Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Lite mellan tummen och pekfingret så kostar den där timmen runt en mille per gång. Tillkommer produktionskostnad och så en massa andra sändningar i mindre framträdande kanaler på mindre attraktiv sändningtid. Men avtalet är rätt så komplicerat, där ATG förbinder sig att köpa en viss mängd reklam, och så är det tittarsiffror etc som också spelar roll.
Själva ersättningen till TV4 är lägre än vad det kostar att producera det hela, så besparingen av att flytta på sig är inte väldigt stor. Men det vore ju mer konstruktivt om alla kunde börja vara något så när ärliga och transparenta i de här frågorna. Niclas text var något av det sämre jag sett i den här debatten.
|
Är ett stort nöje att läsa det du skriver på denna site samt twitter.
Jag är en väldigt stor anhängare av 14.30 och tycker dessa två timmar eller rättare sagt 1h 50min gör så jag ej kan åka på lika mycket trav längre, även när jag har starthäst. För då blir frugan förbannad när hela lördagskvällen är borta. Då blir det i slutändan svårare att motivera hemma när man vill köpa en häst till.
Förstår när folk säger inget spel ingen travsport, men blir ju lite likadant inga travhästägare som satsar inget spel. Så man måste hitta en mellanväg och diskuterar detta, och inte som idag där förbundet säger vi lyssnar och vill diskutera så länge NI gör som VI vill.
Trodde i enfald att ATG betalde runt 100-150miljoner till Tv4 för denna sändningstid och varit förbannad i min ensamhet och tyckte det varit bortkastade pengar. Därför är det glädjande att läsa dina siffror som verkar insatt, inte för jag tycker det är en bra satsning på Tv4 och något man ska fortsätta med utan det är någon som tar bladet från munnen och pratar och granskar och kommer med seriösa uppskattningar på siffror. För anser att den "kommuntist" attityd från ATG att ej visa siffror eller laborera med siffror för att passa deras ändmål är hemsk.
Sedan att en krönikör på Travronden kan skriva en sådan extremt dålig krönika och ingen stoppar den går över mitt förstånd.