Citat:
Ursprungligen postat av Grant
Det diskuterades Bingolotto för några år sedan i något
TV- program. Man försökte ändra inriktning då målgruppen-
pensionärerna höll på att ta slut. Det är lite som att påstå
att Sveriges äldsta människa är död. Problematiken runt
Travspelarna är nog densamma, en stor majoritet är äldre
män. Vi får hoppas att inte dom tar slut.
F.ö. dödade 16:20 ATG-ombuden, det går aldrig att väcka
dom till liv igen.
Mvh Uffe 
|
Bra skrivet detta med ATG-ombuden för är så i min stad. Flera försökte ha öppet till spelstopp men dom fick ingen ekonomi i det. Då skriver någon säkert men spelar ju ingen roll då eftersom dom stänger tidigare.
Men då har man aldrig varit hos ett ombud i en mindra stad, där "gubbarna" samlas och pratar och tippar. Då kommer ngn säga jag men dom är ju gamla gubbar.
Sant men dom pratar inte bara trav, dom pratar lokal fotboll osv osv och detta lockar in yngre förmågor som tycker det är roligt att göra tradtion av lördagen och då börjar dom även lämna in V75 och inte bara Stryktipset. Men nu när V75 startar så sent så kommer gubbarna ändå samma tid, men nu kan dom inte lämna in ngn V4 eller LD och titta på live i butiken. Detta gör att även dom yngre ej kommer längre för nu kan dom inte få "vinnarna" och tjäna några kronor ibland på V4 eller LD av gubbarna. Chans att vinna pengar och göra det medans man ser det live med andra och gärna äldre är en morot som var bra enligt mig för få in nya generationer i travet.