Ämne: Spel
Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-10, 20:40   #41
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast travspelande är ändå inte ett spel helt utan risk att hamna i både beroende och missbruk.

Melander beskriver ju själv hur det kan gå till.

Men det att det skulle vara särskilt vanligt tror jag inte. I alla fall inte jämfört med de värsta avarterna.
Jag har aldrig haft problem med att hålla i plånboken vad gäller travspelandet. Däremot insåg jag att när jag tittade på trav i princip dagligen och dessutom la väldigt mycket tid på att läsa på att jag i stort sett inte gjorde något annat på fritiden än läste på och tittade på travet. Väldigt mycket annat man bör ägna sin fritid åt och livet blir så mycket mer innehållsrikt då . Nu håller jag mig till att titta på trav på helgen. Dock inte varje lördag och absolut inte varje söndag samt någon enstaka vardagskväll i månaden. Det känns mycket mer lagom och blir då desto roligare också de tillfällen man läser på och kollar . Kan aldrig vara sunt i längden att sitta framför atg live varenda vardagskväll och varenda lördag och söndagseftermiddag som väldigt många här på sharps verkar göra. Det är ju ,inte minst under vintermånaderna som svart kommer, trots allt väldigt medioker travsport som erbjuds de flesta vardagsomgångar och många söndagar. Dessutom som jag sagt tidigare blir du aldrig en vinnare på att lira på trav varje dag . Därtill är spelavdragen hos svenska atg alldeles för höga och dagens motspelare alldeles för skickliga, mycket tack vare att spelinfomationen är så oerhört mer omfattande än förr i tiden. När nästan alla har massor av info och från i stort sett samma källor så blir det väldigt svårt satt långsiktigt vinna pengar på spel med 30-35 procentiga spelavdrag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat