Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-25, 13:15   #432
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tänkte precis samma sak själv direkt efter att jag la spelen, borde avstått vinnarspelet för det stora värdet ligger på platsen.

Varför var Knell en självklar spik, vad har du på den? Geir Flåten har jag aldrig hört talas om...
Går enbart efter statistik där, som du kan se på ovanstående text så har ingen vunnit från springspår tidigare, därmed ryker favoriten. Kvar har vi andrahandaren och Rossi skrev dom följande om

Citat:
"Hästen är bara fyra år, och så vitt jag vet har ett så ungt kallblod aldrig segrat i rikstotons historia. I de två senaste starterna har han bara mött jämnåriga men ändå inte räckt till mer än 3:e- resp 4:e-placeringar. Räcker han här får det ses som en historisk knall. Det är sällsynt redan med 5-åriga segrare bland kallbloden. Järvsöfaks lyckades bli en sådan i dec ’99, precis innan han fyllde sex år. Det var också sista gången han segrade – som ickefavorit"
Då har vi tredjehandare kvar. och därmed borde han enligt mig ha störst vinstchans. Fick lite mer kött på benen när dessutom Storavinster rankade den som ensam A häst. Knell är spetsfavorit och de brukar betyda mycket i kallblodslopp. Även läst en del intervjuer och fann inget negativt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat