Citat:
Ursprungligen postat av Lobo
Så är det. Man gör inget annat än saltar potten för de större systemen om man spelar för den där hundralappen eller köper en Harry Boy.
Dock behöver man inte vara Einstein för att förstå att om man reducerar 80 % så ska man ju inte försämra chansen lika mycket eller mer (vilket kan hända) för att reduceringen ska bli bra.
Dock kvarstår ett faktum. 35 % i skatt. Det är ett rejält försprång man ligger efter redan från start och det gäller även för de riktigt stora systemen. V75 är ett komplext spel. Spikar du en 20 %, flyger du 4 av 5 gånger. Sitter spiken så har du fortfarande 6 lopp kvar där kanske chansen inte ens överstiger 50 %/lopp, så visst fan är det viktigt att reducera och reducera rätt. 
|
Spikar du en 20% flyger du bara 2 av 3 gånger om du är duktig. Det gör en jäkla skillnad i längden att hitta sånt. Och det är nog sånt man bör fokusera på först tror jag. Innan man börjar hålla på med reducering, som tar väldigt mycket kraft och tid att lära sig. Helst tror jag man ska vara minst 2 pers som tar ut system. Någon som vaskar fram spikar och eventuellt utgångshästar. Och någon annan som sedan sköter resten av hantverket med reducering. En är jägare och tar fram fina råvaror, den andra är kock och raffinerar det hela på bästa sätt. Det är väldigt svårt att hitta någon som är riktigt bra på båda dessa saker. Det skulle vara Morberg då.
Citat:
Ursprungligen postat av Grant
Min tolkning är att vår åsikt är motsatt.
Ett spel för 100:- blir mer slagkraftigt med Joker
än ett matematiskt för 100:- säger jag.
Jag har gjort tolkningen att du säger tvärtom.
Mvh Uffe 
|
Ja det blir det absolut! Så länge man inte viktar reduceringarna dåligt utan gör ett hyggligt bra jobb med dem såklart. Men det gäller ju alltid, oavsett hur stort systemet är.