Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa
Tycker ni det är rätt att 4 Civilion är favorit?
Om man ska gå på tider så kommer den bli typ 3 -4a. Har dessutom bara startat 3 ggr i lättare omgivning och inte över aktuell distans.
Erfarenhetsmässigt och tidsmässigt så borde 3 och 8 göra upp om segern. Speciellt 3an.
Gäller flera av loppen som tex Djokovic mot Belker och Upset Face oxå.
Dem borde krossa Djokovic tycker man.
Jag kan ju va ute och cykla men så känns det i allafall.
Vad tror ni?
Om man ska gå på tider borde systemet se ut så här.
3,8
2,4,6,8,10,12
4
1,3,6
8,12
7,10
|
Kul tävlingar ikväll iaf, uttagningslopp till stora finaler där endast två går vidare är ett skitbra upplägg. Alla uttagningslopp där halva fältet går vidare till final borde kastas i papperskorgen på direkten.
Civilon bör vara helt rätt favorit. Det finns en som är bäst i världen på att ställa iordning till kriteriet. Han heter Timo Nurmos och det här är hans chans för i år. Skitfin senast, perfekt läge nu och lättas från järn till barfota. Spikar troligtvis den rätt ut, men kan bli utgång. Blir nog väldigt stor nu när det är dubbelrött.
I sista undrar jag om inte Tobbe trycker av ordentligt och Djuse ger sig relativt omgående. Jag menar hästen har gjort fem starter, han kommer nog inte våga busköra med den från start utan en bra rygg gillar nog Djuse där. Sen är ju frågan vad som händer när Adrian ställer på. Men fördel Belker säger jag!
Carry Cash i andra ser ut att bli enormt spelvärd, och så finns det en drös intressanta lågprocentare i fjärde och femte avdelningen. Så omgången är inte helt iskall trots några stora favoriter!