Ämne: BaraTrav.se
Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-18, 21:54   #48
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Då kommer samma spörsmål som kring HPT. OBS: risk för upprepande semantik.

Kan man reducera efter ett teoretiskt värde som överstiger allarätts-potten totala värde?

Alltså, om potten för alla rätt är på 10 miljoner, kan jag reducera utefter ett teoretiskt, matematiskt värde på exempelvis 15 miljoner? Eller är det som med HPT att alla ospelade rader klumpas ihop och skrivs ut som ospelade värda 10 miljoner?

Oftast löser övrig reducering så att de enda ospelade högvinstrader jag har kvar är sådana som jag gärna sitter med, även om de teoretiskt borde ge mer än vad som finns att tillgå i potten. Men inte alltid, och då känns det osofistikerat att en rad som bara ligger några kronor över maxpotten klumpas ihop med en rad som borde ge 50% mer än potten.

Rent programmeringsmässigt borde det inte vara några problem att lösa iaf. Vad gäller HPT så skrivs ju till och med det teoretiska värdet ut under rättningsfliken när åtminstone en avdelning har rättats. Det kan t.ex stå "maxvinst: 254 000 000". Men under alla andra flikar som har med värdet att göra under själva reduceringen så står alla ensamvinnar-rader hopklumpade.

Jag vill helt enkelt ha kontroll på vad mina ospelade rader teoretiskt är värda.

Edit. Övertydligt extremexempel: http://www.bilddump.se/bilder/201909...5.226.222.jpeg

Jag vill ha möjligheten att sätta ”max 5 000 000” under radvärdesreducering med dessa förutsättningar.
Dina "ospelade rader" är inte mer värda än den slutliga allarättspottens storlek.

Det du är ute efter är vad raden borde ge för att ens spegla spelforms%en för aktuellt utfall. Rent programmeringstekniskt är det inte svårt alls. Det är bara att tillåta att förväntat antal rader med alla rätt fortsätter ner under 1 till 0.00 ( och räkna med decimaler istället för heltal som jag tror BT gör. )

Men svaret är nej. Inte heller Baratrav.se jobbar så ( än så länge ).

Det du efterfrågar var faktiskt standard från början i HPT men gav en del märkliga effekter och ihopklumpningen var min idé.

Det kan fungera bättre i Baratrav.se i kombination med "simulerad omsättning". Jag ska påminna Henrik om ditt önskemål.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat