Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-26, 01:14   #1003
Overkill

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

27/9 20:30 Coventry Elite League-mästare 2.50 @ B365 - 8u
Väljer att kliva in på underdogen i EL-finalen, tror att de har goda chanser att skaka suveränerna Poole. Första mötet körs på Brandon på måndag kväll, ser goda möjligheter för Bees att ta med sig ett bra övertag till returen på Wimborne. För övrigt, jag tror att Pirates kan ha bitit sig själva i röven lite genom att välja att inleda på bortaplan. Jag förstår tanken givetvis, hellre ha chansen att avgöra inför sina hemmafans. Men å andra sidan, om det nu går som jag tänkt med att Bees tar med sig 10-14p marginal till returen, då kan gästerna enkelt använda sig av joker på t ex glödhete Harris eller Kasprzak och få dubbla poäng i de heaten. Det kan vara lite extra momentum för "doggen".

Ska vi prata lite om förarna i de båda finallagen kanske? I hemmalaget har vi ju smoking hot Chris Harris som leder laget, han körde äckligt bra i kvällens GP och verkar ha hittat rätt ordentligt nu. Pawlicki återkommer till reservplatsen efter att ha kört någon slags junior-tävling i Polen där han plockade maximala poäng, 15p. Sen har vi ju en av de förarna jag hatar och föraktar mest i hela speedway-eliten i Lewis Bridger. Den unge, måste dock medge "talangfulle när han själv vill", kan vara tungan på vågen. En bra insats av honom i finalen kan väga över till Bees fördel, en sämre insats.. Ja, då vet vi alla hur det slutar i princip. Han har dock kört bra på slutet och det känns som han har något på G kanske.

Holder i Pirates hade väl ingen jättelyckad kväll i Terenzano i GP-tävlingen men han har absolut ingen jätterisig form heller. Nu lutar det åt att Doyle återkommer efter sin skada dessutom och då är Pirates helt ordinarie igen, men jag undrar lite? Doyle skadade sig för ca 10 dagar sen och har genomgått någon slags gasbehandling under rehabiliteringen, han kan banne mig inte vara 100% om han nu kör på måndag. Om Doyle nu inte skulle köra så kommer Havelock som är 42 år gammal köra på reserven och det har väl inte varit någon jackpott i de matcher han kört för Poole. Hur som ser jag ju hellre en inte-100%-Doyle i matchen på måndag än en full-fit 42-åring. Sen har de ju Watt, han körde också väldigt bra i kvällens GP i Terenzano, överraskande bra. Bjarne Pedersen är alltid duktig och likaså den väldigt unge Ward.

Ska vi "wrap-up" det här så det inte blir en hel novell? Jo, jag tycker det. Det jag vill se från Bees på måndag i första finalmatchen är hunger, vilja och massa *****r-anamma. De är det laget som har bäst form sett till ungefär andra delen av säsongen av Elite League, de slog Pirates hemma tidigare under säsongen med +11 och de siffrorna är uppnåeliga på måndag också. 2.50 är alldeles för högt i en, för mig, på förhand jämn historia. 2.10-2.15 hade känts mer korrekt så jag trycker in hela 8u här!

Väl mött och BOL!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat