Ämne: BaraTrav.se
Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-23, 14:05   #51
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Hej på er i denna tråd hoppas ni alla mår prima och får en skön vecka.

Har några spörsmål om baratrav som jag nu testar friskt. Gillar det so far!!!

1. Har ett bolag på 10 personer. I HPT kunde jag enkelt skicka mail med rättningslänk. Finns det i baratrav? hittar ej hur jag ska göra.


2. Om jag i spelarkårenfliken väljer att 1-2 hästar ska vinna som är spelade på mellan 0.1 - 5,0% flyter detta då helt dynamiskt? När jag genererat måste jag då generera igen om så att en häst som låg på 4,9% (men efter omssättningsökningen) nu EJ ska ingå i kravet om hästen stigit till 5,1 % ????

Ska man välja autogenerering ifylld?


3. Har valt att klicka i auto omsättning vid Jackpot. Behöver jag göra något mer nu? Den sattes till 11miljoner på v86 på onsdag men på ATG står det JPott 13 miljoner.


4. Går det i bara trav arbeta med mallar? 2-3 favoriter
5-7 hästar som är rankade 1a till 5a på ins%en osv ???

Tacksam om någon kan skriva något då det saknas lite videos på hur allt funkar rent praktiskt. MVH Tornado

1) Rättningslänk i den meningen finns inte. Inte heller mail-utskick.
Men under Resultat-fliken finns en ruta som heter "AutoPub". När du bockar i den skapas en websida med en bild som uppdateras automatiskt när ditt program uppdaterar resultaten. Det är ingen optimal lösning eftersom det krävs att du har ditt program igång och maximerat ( behöver ej synas ). Det som sker är att info om kvarvarande rader på hästarna i de kvarvarande avdelningarna visas. Det finns även med "Ev utd" lopp för lopp.

2) Ja. Det är dynamiskt och uppdateras när programmet uppdaterar spelinfo ( men inte efter att du har lämnat in och systemet är LÅST. )
När det gäller AG så måste den vara ifylld för att programmet ska generera nya rader automatiskt när det kommit in ny spelinfo. Om du inte använder AG så måste du trycka på "play"-knappen uppe till vänster.

3) Siffran som fylls i är inte tagen från ATGs Jackpot-info utan BT-skaparens uppskattningsformel för omsättning i JP-omgångar. Den visar tyvärr konsekvent för låg JP-summa. Ibland liten skillnad men oftast någon eller några miljoner för lite.

Observera att ATGs siffra bara är en uppskattad summa den med. Men de är grymt starka på att att uppskatta JP-summor och jag matar alltid in ATGs siffra manuellt. Det skulle vara trevligt om det fanns ett val att använda ATGs siffra. Ska höra med Henrik om detta.

4) Nej. Inte vad jag känner till. Generellt så är det väl ingen bra idé att ha så pass fasta mallar. Min personliga åsikt är att varje omgång helst ska värderas på sina egna meriter.


OBS. Min koppling till baratrav.se är endast att jag är någon slags super-user och testar nya funktioner inför kommande releaser. Så svaren är inte BTs officiella hållning utan helt och hållet min egen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat