Ämne: BaraTrav.se
Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-24, 09:38   #52
tornado
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
1) Rättningslänk i den meningen finns inte. Inte heller mail-utskick.
Men under Resultat-fliken finns en ruta som heter "AutoPub". När du bockar i den skapas en websida med en bild som uppdateras automatiskt när ditt program uppdaterar resultaten. Det är ingen optimal lösning eftersom det krävs att du har ditt program igång och maximerat ( behöver ej synas ). Det som sker är att info om kvarvarande rader på hästarna i de kvarvarande avdelningarna visas. Det finns även med "Ev utd" lopp för lopp.

2) Ja. Det är dynamiskt och uppdateras när programmet uppdaterar spelinfo ( men inte efter att du har lämnat in och systemet är LÅST. )
När det gäller AG så måste den vara ifylld för att programmet ska generera nya rader automatiskt när det kommit in ny spelinfo. Om du inte använder AG så måste du trycka på "play"-knappen uppe till vänster.

3) Siffran som fylls i är inte tagen från ATGs Jackpot-info utan BT-skaparens uppskattningsformel för omsättning i JP-omgångar. Den visar tyvärr konsekvent för låg JP-summa. Ibland liten skillnad men oftast någon eller några miljoner för lite.

Observera att ATGs siffra bara är en uppskattad summa den med. Men de är grymt starka på att att uppskatta JP-summor och jag matar alltid in ATGs siffra manuellt. Det skulle vara trevligt om det fanns ett val att använda ATGs siffra. Ska höra med Henrik om detta.

4) Nej. Inte vad jag känner till. Generellt så är det väl ingen bra idé att ha så pass fasta mallar. Min personliga åsikt är att varje omgång helst ska värderas på sina egna meriter.


OBS. Min koppling till baratrav.se är endast att jag är någon slags super-user och testar nya funktioner inför kommande releaser. Så svaren är inte BTs officiella hållning utan helt och hållet min egen.
Kul att du tagit dig tid att svara tack så mycket verkligen!

1. Är jag blind? Hittar inte autopub överhuvedtaget...
Är den dold på något sätt?

2. Kommer då använda autogenerering verkar vara smartast.

3. Så jag går till utdelningsfliken och knappar själv i simulerad högsta vinstgrupp 13mille för V86 nu på onsdag. Behöver jag fylla i simulerad omsättning?

4. Om man vet hur många V86 or ser ut är det enligt min åsikt ganska skönt att använda sig av en mall. Sparar tid dessutom.

Att du är en super-user av det mesta har jag redan begripit. Härligt att kunna få hjälp av en kunnig.

Spelmässigt kan jag nu tipsa om att Björklöven i hockey är nu riktigt bra. Var på derbyt igår mot Modo och de spelade riktigt bra. Vände 0-2 till vinst på övertid. Kul för Umeå och trevligt med fullsatt hall. Hörs och tack
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat