Ämne: BaraTrav.se
Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-27, 08:54   #55
tornado
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Har några frågor till om det går för sig?

1. Ser att man kan reducera via produkt-roten under poängfliken. Är inte detta ett liknande sätt att använda sig av sin ranking som i jokersystemet sätta en 1a på de hästar jag rankar först, en tvåa på de hästar rankar 2a och en 3a på de man tror minst på . Sen i joker ställer man in att kravet ska ligga exempelvis från 7-13 poäng. Vinner 2a rankade i snitt "14" spricker kravet.

Vad skiljer att reducera via produkt-roten kontra detta andra sätt jag försökt beskriva? Någon fördel misstänker jag det har ju!



2. När eller OM man vill reducera via produkt-kvoten är det då lämpligt att sätta in hästarna i hur många poänggrupper? 1 2 3 4 känner jag subjektivt att vore det enklaste för mig. Dock osäker som tusan. En överspelad favorit på låt säga 50% som jag själv bara ger 30 % sannolikhet. Vilken poäng 1 2 3
eller 4 bör jag då sätta på denna favorit.

Likaså en 1% are jag ger 8% att vinna, vilken poäng bör jag ge denna?



3. Att reducera på trav handlar ju om att betala olika mycket för hästarna i min grundram.

Kan du ge några tips på hur man kan harmonisera på ett klokt sätt?

Var finns de största fällorna?

När spelat med utgångar i Joker men framförallt HPT får ju nästan ALLTID dessa hästar för många streck. Man betalar för mycket för dem. Bra när dom vinner såklart...


Vet att jag ställer många frågor som du kanske inte kan eller vill svara på men jag försöker iallafall. Det finns inga dåliga frågor var det någon som sa.

Hälsningar Tornadon ( helt vindstilla här dock, NICE)
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat