Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-27, 03:52   #14
Boone
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Jag har gjort flera uttag på >100 tkr och aldrig hört ett ord från skatteverket.

Om man vill vara på säkra sidan tar man ut pengarna på Moneybookers, sätter in dem på ett EU-bolag och spelar för en bråkdel av summan och sen ber om man om en överföring till svenskt bankkonto.

Eller så ordnar man ett Visa-kort kopplat till Moneybookers och betalar vardagsutgifter med det.
1. Funkar bara om du har en hög omsättning normalt på kontot. Börjar 100 tkr flyga fram och tillbaka mellan spelbolag och bankontot som normalt sett bara har en lön + utgifter kommer det att utredas. Har en vän som åkte på en skön schablontaxering och då tyckte jag ändå han skötte det relativt smidigt.

2. Funkar inte. Alla stora spelbolag som jag känner till kräver att du tar ut lika mycket till respektive insättningsmetod innan du får utnyttja andra uttagsmetoder. Om det finns andra så skriv det gärna här eller PM:a om du inte vill skylta om det.

3. Bästa alternativet. Kör själv på denna metoden när jag är utomlands, men aldrig regelbundet i Sverige. Är lite nojig att storebror börjar kolla upp om det handlas med ett cypriotiskt kontokort två gånger i veckan på lokala ICA. Har rest till företagare utomlands där de får en procentandel av summan jag tar ut mot att de skriver upp det som en utgift så jag slipper uttagsavgifter.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat