Ämne: EV+ på Trav?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-27, 10:26   #78
LosKrikon
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag hoppas du inte överger tråden, den var så intressant!

Jag håller som sagt (i din speldagbok) på med samma sak. Berätta gärna vad du parsar ut, detta kör jag med:

Lopp:
Datum, loppnummer (altså för dagen), längd, starttyp (auto, volt), bana (plats), lopptyp (VP, V65, V64, V75, DD), odds, vinnare

Hästar:
Namn, född, kön, ras, vinster (antal), placeringar (antal etta, tvåa, trea), insprunget (år för år) [allt är år för år, med är även livsstatistik]

Kuskar:
Namn, född, hemmabana, licens, vinster (antal), placeringar (antal etta, tvåa, trea), insprunget (år för år) [allt är år för år, med är även livsstatistik]

Tränare:
Namn, född, hemmabana, licens, vinster (antal), placeringar (antal etta, tvåa, trea), insprunget (år för år) [allt är år för år, med är även livsstatistik]

Mitt program kan just nu dra hem samtiliga lopp för en dag och parsa ut det viktigaste och stoppa i en databas (MySQL), har dock inte byggt att den hittar dagarna själv i kalendern än, men det kommer snart. Allt skrivet i PHP. Tänkte samla på mig 1000 lopp innan jag börjar köra någon seriös analys. Kommer även bygga in så den hämtar odds från bet365 och expekt (atg har den ju redan).

Totalt är det nio tabeller, men kanske kommer fler.

Kanske ska notera att den plockar ut id för hästar/kuskar/tränare också, och de används sedan när man kopplar tabellerna. Jag kommer bara ta med dagens "huvudbana" (altså där Vxx körs) och bara travlopp.

Senast redigerad av LosKrikon den 2010-09-27 klockan 10:38.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat