Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-29, 18:39   #57
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Urval & Analys - Fotboll

Jag har tre profiler som jag tänker jämföra med varandra för att se om det finns en skillnad i resultat kontra antaganden.
Det som skiljer mellan dom tre varianterna är tillgång och antal speltillfällen.
Varav alternativ ett har spelbara matcher varje dag. Alternativ två har ett fåtal spelbara matcher varje vecka. Alternativ tre har medel många spelbara alternativ under en vecka.

Ytterligare kan man kategorisera urvalen på följande sätt:
Alternativ ett, lös.
Alternativ två, tight.
Alternativ tre, skarp.

Förväntan är att minst ett mål infrias innan 75 minuter av matchen...

Profil ett:

Hemma laget ska ha gjort minst ett mål i vardera hemma-match av dom senaste fyra till fem senast spelade.
Borta laget ska ha gjort minst ett mål i vardera borta-match av dom senaste fyra till fem senast spelade.

Belysande och förstärkande moment:

Detta anser jag vara en förenklad urval och analys där man förlitar sig på att 80% av matcherna slutar med över 1.5 mål.
Finns inga tendenser eller indikationer att något av målen kommer infrias innan 75 minuter.

Profil två:

Hemma laget ska ha gjort minst ett mål i vardera hemma-match av dom senaste fyra till fem senast spelade och fyra till fem av målen i varje match måste ha skett under första halvlek.
Borta laget ska ha gjort minst ett mål i vardera borta-match av dom senaste fyra till fem senast spelade och fyra till fem av målen i varje match måste ha skett under första halvlek.

Belysande och förstärkande moment:

Detta anser jag vara en avancerat urval och analys där man har en stark indikationer och tendens för ett mål under första halvlek eller kommer infrias innan 75 minuter, eftersom helheten indikerar målrikedom och vilja hos båda lagen att göra mål baserat på tidigare utfall.

Profil tre:

Hemma laget ska ha gjort minst ett mål i vardera hemma-match av dom senaste fyra till fem senast spelade och fyra till fem av målen i varje match måste ha skett under första halvlek.
Borta laget ska ha gjort minst ett mål i vardera borta-match av dom senaste fyra till fem senast spelade.

Belysande och förstärkande moment:

Hemma laget tenderar att spela bättre på hemmaplan och med tillägget med fyra till fem mål i varje match av dom senaste fyra till fem under första halvlek indikerar en stark hemma favorit med målrikedom och viljan att göra mål istället för att göra avslut under andra halvlek.
Och med en underdog som indikerar att inte spela en mållös match baserat på dom senaste fyra till fem borta matcherna.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat