Ämne: V4 Visby
Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-01, 10:23   #1
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

V4 Visby

Startar väl en tråd om dagens lunchtrav!

Tycker det ser ut som det är bra potential för schysst utdelning idag, utan att på ngt sätt i världen låtsas vara ngn expert på just Visby-travet...

Mina tankar för idag :

1: Här tycker jag loppet är täckt på 9,10,11,15. De andra är klart sämre och att det ska utanför dessa fyra anser jag otroligt tveksamt.

Klar utgång är nr 11 för mig, då den visade riktigt bra form senast, avgjorde på bra sätt från kön/dödens med krafter kvar i mål. Det enda som oroar är att den aldrig vunnit 2 lopp på rad, garderas därför på stora kupongen med de tre som kan vinna bakom.

2: Här blev tyvärr mitt drag för omgången nr 8 struken precis, otroligt synd då de var trevlig procent på denne. Nu kommer istället låset här på 4-6
4 är bästa hästen med bra kusk på Visbytravet, men 6an har gjort 2 riktigt bra lopp före senaste fadäsen då den inte funkade på barfota.
Skor på igen och givet motbud till helt ok procent.
Ska man gardera vidare här krävs nog helgardering...

3: Öppet lopp, tror inte det är så enkelt som att det är spets och slut på 6an.. trivs bäst på kort distans och det är starka hästar därbak, 10 11 12 kommer nog gå på tidigt och då får 6an det tufft på medeldistans.
Passa även 7 8 som är bra spår med bra hästar på spårtrappa, samt jätteskrällen nr 3 som visat uppåtform 2 senaste.Tar även med 1 som lyxstreck, bäst på kort men får rygg ledaren här och kan gå om lucka på upploppet.

4: Här ska det vara täckt på 4,7,10 tycker jag.

Jag tror nr 4 tar spets, kan vinna därifrån lr rygg ledaren om Torbjörn kommer tidigt med nr 7 och får ta över spets. Bakifrån gynnas 10 om det blir körning från början. Av övriga ser jag ingen som har chans, 8 för svårt spår, och 1an är bättre på kortdistans än på medel.

Systemet :

9,10,11,15
4,10
1,3,6,7,8,10,11,12
4,7,10

Era tankar om omgången? Ngn visbyexpert med ngt hettinsidertips?