Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-01, 15:54   #2
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Skitkul omgång faktiskt! Att det är lite dålig klass på vissa lopp spelar ingen roll, inget är tråkigare än när samma hästar möter varandra i silver för hundrade gången.

Jag spikar nog Gold Narva i första och hoppas kollektivet har så kort minne som de brukar. Startbrasa och fick börja 15m efter fältet på kort distans senast på V75. Hade varit tvåa i mål om han inte hoppat på frammarsch på upploppet. Den krossar från dödens eller ledning!

Har inte kollat in Vixus än, men när finnarna skickar en brukar det vara påställt värre! Läget går inte att klaga på och det var ett jävligt tunt lopp det där för att vara öppet för alla.

Weekend Fun har svikit ett par gånger när jag trott på den tidigare. Men den här silverdivisionen är ju en klass sämre än vanligt, så från det läget måste den vara rätt favorit iaf.

Stayerloppet är jävligt kul som vanligt! De borde ha ett i varje V75-omgång! Starthästarna står väldigt bra inne tycker jag, de brukar ha max 300k nånting för att stå på start i såna här lopp. Doctor Doxey körde man väl optimistiskt senast, och den var nog inte riktigt som den ska heller för dagen för då skulle den nog hållt lite bättre. Står rätt bra till här och blir nog spelvärd. Troligaste att kusken kör bort den men 1% är bra!

Bergh har 3 hästar på låga framspår i sista. Räknar med att de kommer köra hyggligt mycket "kompis" och att någon av dem segrar. Om Macelleria haft någon av de andra spåren hade den väl varit stenklar, men från innern är det väl risk för både galopp och trafikproblem. Men om den bara har fritt kommer den ta sig till ledningen och vinna det där. Den här kommentaren från Florhed om Kövras So Far säger mycket om taktiken från stall Bergh tror jag:

"...Han är formstark och startsnabb och jag tror han kan sitta i spets i första läget, sedan får vi se hur det utvecklar sig..."

Ganska jämnt lopp annars, så här är det nog inte dumt att heltäcka med utgång heller!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1), valo (+5), Flyer (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat