Spel 2.10
Tillbaka med spel efter uppehåll. Jag har i bakgrunden spelat och testat BLGM-spel, men jag skrivr inte dessa hit, då det är alldeles för många spel varje dag. Vill någon följa dessa så kolla mitt andra sheet några gånger per dag.
Jag väljer att ha ett annat sheet synligt, dvs Amerika-spel. Jag spelar nu enbart totaler och överspel. Överspel främst därför att jag och underspel inte riktigt klaffar. Spelsättet som jag använder på överspel funkar inte riktigt på underspel. Dessutom finns det också i de flesta fall en chans att matcherna går till övertid, vilket ökar chanserna för överspelen. En liten procent, men ändå.
Det blir ett överspel idag från NHL:
1. NHL
Edmonton Oilers - Vancouver Canucks: över 5.5 mål
Odds: 1.85 (Coolbet) Kl 04:00
Jag förstår varför oddssättarna sätter denna total till 5.5. Vancouver var det sjunde sämsta laget offensivt i NHL förra säsongen. Edmonton gjorde heller inte mycket mål bortsett från Connor McDavid och Leon Draisaitl.
Men vi har starka faktorer som borde innebära att minst 6 mål görs i denna match. Låt oss börja med McDavid, en riktig superstjärna och utan tvekan en av de farligaste offensiva spelarna i NHL. Han slutade tvåa i poäng förra säsongen med 116 poäng. Draisaitl var nummer 2 i ligan med 50 mål, ett bakom Alex Ovechkin. McDavid har en stark historia mot Vancouver med 21 poäng på 17 matcher.
Canucks har i bästa fall en genomsnittlig målvakt och befinner sig i en tuff situation. Jag tror att Oilers kommer att driva upp tempot i denna hemmapremiär. Canucks uppgraderade sin offensiv under försäsongen med J.T. Miller, Micheal Ferland och den offensive försvararen Tyler Myers. Spelare som Elias Pettersson, Brock Boeser och Bo Horvat är också mycket bra.
Edmonton har en ny general manager, Ken Holland, och tränare, Dave Tippett. De prioriterar defensiven, men att ändra och rensa bort defensiva problem tar tid. Oilers har också en målvakt som jag anser ligger under medel i Mikko Koskinen.
Det var allt för idag!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|