Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-02, 20:22   #785
maximalvinst
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12142

Sportsbetting
Stats: 149 - 119 - 1
ROI: 117.14%
Vinstprocent: 55.60%

Standard

NCAAF och NFL


Helgens NCAAF och NFL kommer i detta inlägg!

1. NCAAF
South Alabama - Georgia Southern: över 45.5 poäng
Odds: 1.90 (Unibet) 4.10 kl 01:30 (natten till fredag)

Jag är lite överraskad över hur låg denna total är. Båda dessa lagen har släppt till massvis med poäng. Georgia S har i tre matcher släppt till 37, 35 och 55 poäng. South Alabama har de tre senaste släppt till 42, 35 och 30 poäng, och jag ser att båda lagen får till tillräckligt här.

Georgia Southern är 10-1 över totalen efter en ATS-förlust, och man är också 8-3 över totalen de 11 senaste matcherna.

South Alabama är 6-0 över totalen efter en ATS-vinst.

Man är också 3-1 över totalen de 4 senaste inbördesmötena.




2. NFL
Washington Redskins - New England Patriots: över 42 poäng
Odds: 1.93 (Bethard) 6.10 Kl 19:00

Denna total har sjunkit med 5.5 poäng, då den öppnade på 47.5 poäng. Jag tror inte att Redskins kommer att starta Dwayne Haskins igen. Colt McCoy är frisk, och jag tror att veteranen kommer att få chansen. Det kommer att vara till stor hjälp för Redskins offensiv som verkligen kämpade förra veckan.

Patriots offensiv hölls till bara 16 poäng i Buffalo. Men man hade den matchen under kontroll i andra halvlek, och de visste att de hade slagit ut Bills-quarterbacken. Det gjorde att New Englands offensiv blev mycket konservativt mot ett riktigt bra Buffalo-försvar. Washingtons försvar är ett av de värsta i NFL. Redskins har släppt till i genomsnitt 30 poäng per match, och de är nr 28 i total defense och nr 29 i rushing defense.

Patriots är nr 5 i NFL i poäng, och jag tror att de kommer att passera sitt genomsnitt på 30.5 poäng per match. Detta ser ut som att det kommer att bli en blowout, någonting liknande som Patriots 30-14-seger över Jets som också gick över totalen.

Totalen är låg då Patriots är ett "under-team", men sett till dessa omständigheter ser jag ändå värde i överspelet då Redskins har det sämsta försvaret, plus att Washington borde få till mer poäng hemma, och att totalen också har gått ner massor med poäng.




3. NCAAF
Michigan Wolverines - Iowa Hawkeyes: över 47 poäng
Odds: 1.90 (Unibet) 5.10 kl 18:00

Denna total känns låg, och vi har ändå en hel del trender som pekar på en poängrik match här. Michigan har snittat 31.75 poäng i 4 matcher denna säsong, och senast fick man till hela 52 poäng, och man passerade totalen även fast man inte släppte till en enda poäng.
Iowa har snittat 33.5 poäng de 4 senaste matcherna.

Iowa är 8-1 över totalen i de 9 senaste bortamatcherna.
Iowa är 5-1 över totalen i de 6 senaste matcherna efter att ha släppt till mindre än 170 yards i den föregående matchen.
Iowa är 9-2-1 över totalen de 12 senaste matcherna efter att ha fått till mer än 450 yards totalt i den föregående matchen.
Iowa är 4-1 över totalen i de senaste 5 matcherna efter att ha gjort mer än 40 poäng i den föregående matchen.
Iowa är 4-1 över totalen i de senaste 5 matcherna efter att ha fått till mer än 200 rushing yards i den föregående matchen.

Michigan är 5-0 över totalen i de senaste 5 hemmamatcherna mot ett lag med winning road record.
Michigan är 5-1 över totalen i de senaste 6 matcherna i oktober.
Michigan är 10-2 över totalen i de 12 senaste matcherna på fieldturf.
Michigan är 5-1 över totalen de 6 senaste matcherna efter att ha släppt till mindre än 275 total yards i den föregående matchen.
Michigan är 5-1 över totalen i de senaste 6 conference games.
Michigan är 4-1 över totalen de 5 senaste matcherna efter att ha släppt till mindre än 170 yards i den föregående matchen.




4. NCAAF
Old Dominion Monarchs - Western Kentucky Hilltoppers: över 42.5 poäng
Odds: 1.90 (bet365) 6.10 kl 00:00 (natten till söndag)


Denna total är så låg då Old Dominion har varit ett lowscoring lag hittills denna säsong. Men inbördesmötena mellan dessa de senaste 5 åren har visat sig vara riktiga shootouts med riktigt mycket poäng.

En intressant faktor är att fastän Old Dominions alla 4 matcher denna säsong har gått under totalen har ändå alla dessa passerat totalen i denna match. Totalen har gått ner hela tiden för Old Dominion, och därför ser jag värde här på överspelet.

Som sagt så har de 5 senaste mötena mellan dessa gått över totalen. Man har mötts varje år de senaste 5 åren och här är 66 poäng den lägsta poängen. Inbördes har poängsnittet legat på 84.4 poäng. Visserligen är lagen lite förändrade, men detta är ändå riktigt highscoring matcher.

Totalen har inte varit så här låg i någon match ännu denna säsong för dessa båda lagen, och därför tycker jag att det finns en hel del värde här på denna total.

Senast redigerad av maximalvinst den 2019-10-03 klockan 21:29.
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat