Ämne: EV+ på Trav?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-27, 20:45   #84
tino
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Oja, jag blir snabbt "cappad" på atg också. Dock kan jag ta ett lopp i taget med tillhörande statistik utan problem. Egentligen är det ju inget stort problem eftersom man bara behöver dra hem ett lopp en gång (om man inte vill ha mer data då). Man kan ju spara htmlen annars på disk och parsa om därifrån. Jag sparar dock inga filer på disken (förutom nåra för referens för snabbkoll i koden) utan matar in allt i databasen på en gång. Kontroll görs även om loppet/hästarna osv redan finns och då skippar den det.
Japp, jag har fått lägga in en "pipeline" med lopp som skall parsas och så har jag schemalagt körning. Att få in ca 600-700 lopp var inte så illa, tog knappt 1 dygn av konstant körning. Däremot tog det ca ytterligare 4 dygn att få in statistik för hästarna som kördes i lopp-batchar.

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Har inte mycket till gui eller nått, utan allt är en stor (typ 120 rader just nu) PHP-fil. När man kör den så dras all info till loppet man specificerat den till hem (så många parametrar som jag gjort hittils). Tänkte göra en enkel sida där man kan klicka på vad man vill göra. Tex dra hem nya lopp, uppdatera befintliga (nya saker man parsar ur som stått som null hittils tex) osv. När jag är klar så kommer jag dock ha ett mer avancerat gui där man kan ranka bäst spår vid 1640 autostart osv.

När jag kör enkla stats nu så är det direkt i MySQLs CLI. Kör WAMP själv. Inga extra bibliotek. Hämtar med file_get_contents() och parsar allt med strstr() och substr(). Har även gjort andra projekt på liknande sätt, och det var grymt snabbt att parsa. Bland annat en tvkalender (precis som TV Calendar fast helt rent interace och den har alla serier jag tittar på) som drar info (webscrape) från tvrage.com och stoppar in i en databas. Nu kan man dock köra via XML där men har inte brytt mig bygga om än. Visade koden som arbetsprov på en jobbintervju som systemutvecklare (i just PHP) jag sökte och fick jobbet
Låter bra! preg_match_all() är grymt för detta ändamål också om du inte hunnit testa!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat