Ämne: EV+ på Trav?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-27, 21:13   #85
LosKrikon
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Häst/kusk/tränar-statstiken kan man ju lätt hämta i efterhand också, eftersom deras id finns i databasen när man väl fått in loppen (så kör jag allafall).

preg_match är fint, men har alltid undvikit pga prestandan, men med dagens datorer är det nog inga problem. Det sitter väl i sen "förr" dock. Är uppväxt med sunkiga datorer där man försökte pressa ur all prestanda. Även programmerat demos/intros osv på den gamla goda tiden. Älskar fortfarande hårdvarunära programmering i assembler. Även läst datorteknik med inriktning på inbyggda system (MCUer och DSPer). Riktigt intressant. Speciellt på DSPerna var man tvungen att optimera hårt eftersom programmen var beroende av det. Även läst datalogi, matematik och matematisk statistik. Allt har man nytta av till sånt här.

Plus att jag spelat och varit intresserad av framförallt systemspel sen mellanstadiet. Fast sen jag sålde jultidningar och en av böckerna var "Spela tippa vinn 5", som jag köpte. Hittade även nummer 2 på en loppis en gång och köpte för en femma, riktigt fynd. Har dock inte kvar någon av dem nu men ska köpa alla begagnade senare tänkte jag.

Tänkte först bygga en site lik abcranken men det är så långt mellan vinsterna att man kan få vänta livstider mellan det man får 7 rätt på V75, även med stora system. Då småspelar jag hellre och får lite vinnst i taget. Körde precis samma taktik när jag spelade poker online, satsade på cash games just för lite vinst i taget, istället för att turneringar där det är mycket vinst eller inget typ (vinsten växer exponentiellt med placeringen i turneringen) som gäller.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat