Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77
Angående V75-3: 5 Vixus har jag sett den live den 25/8 och kollat dom mesta lopp den sprungit. Har en längre tid varit på jakt efter ett riktigt bra kallblod, och denna hade vi under lupp en längre tid, för den har en mycket intressant stam, samt var riktigt bra förra året.(Viesker på Xena) Men efter sett denna live så försvann vårat intresse (3a) ,därför är jag lite konfunderad nu när jag ser den är spelad till så många procent på V75. Hade med mig en kallblodskusk och en tränare över till Finland och enligt dom skulle denna häst få svårt att räcka på V64. Så vet inte riktigt vad jag ska tro för den skulle kosta första priset på lördag och något lite till bara.
Så enligt dom som hjälpte mig att kolla hästen, är den extremt överstreckad imorgon.
Men sedan är det som alltid, den man inte köper är den som blir stjärna. Fridhems Ambra har jag mardrömmar om ännu :(
|
Ja det är ju en jävligt svårbedömd häst, även om man sett loppen den gjort. Sliter fortfarande med frågan om man ska chansspika den. För motståndet är ju inte märkligt här och finnen har läget och kör troligtvis offensivt. Och han tävlar jämnt. Frågan är helt enkelt hur han står sig. Jag kan omöjligen bedöma de finska hästarna han tävlat emot. Men jag har ju sett Josveis Tähen Toivimus han gick i mål bakom sist. Han var ju inte nära dem, men det var ju honom ursäktat. För de springer ju i kringlor runt det här gänget.
Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng.