Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-04, 20:36   #48
Frasse77

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det är ju en jävligt svårbedömd häst, även om man sett loppen den gjort. Sliter fortfarande med frågan om man ska chansspika den. För motståndet är ju inte märkligt här och finnen har läget och kör troligtvis offensivt. Och han tävlar jämnt. Frågan är helt enkelt hur han står sig. Jag kan omöjligen bedöma de finska hästarna han tävlat emot. Men jag har ju sett Josveis Tähen Toivimus han gick i mål bakom sist. Han var ju inte nära dem, men det var ju honom ursäktat. För de springer ju i kringlor runt det här gänget.

Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng.
Som jag skrev är ute efter ett riktigt bra kallblod, som kan hävda sig i eliten. Som du skriver skulle den säkert bära sig och bli några kronor över. Men är inte det jag letar efter, utan vill hitta ett kallblod för dom stora loppen. Så min jakt på ett kallblod räknar jag inte i kronor eller ören, och vill inte hitta en häst som bara gnetar ihop till havren. Men om man vill hitta prisvärda och inte minst störst chans att hitta en häst som går ihop, så ska man titta på kallblod.

Efter det jag sett live och på nätet om hästens lopp, så är min personliga åsikt att han ej står sig mot dom bästa imorgon. Tror han placerar sig mellan 3-7. Men fel har jag haft förut många gånger och speciellt med kallblod.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat