Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-07, 16:56   #2350
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tveksamt att det skulle vara där skon klämmer tror jag. Innan en ny spelare kommer så långt som att den upptäcker informationsluckor som den inte gillar måste den bli intresserad. De har inte jobbat (eller iaf lyckats) med det steget än. Inget större värde i att lägga pengar på bra spikskor innan man ens kan gå.

Sen finns det en del spelare som ogillar att det startar en "osedd" häst emellanåt på de stora streckspelen. Men jag har ännu inte hört talas om någon som faktiskt slutat med trav pga en sån detalj. För egen del så gillar jag det dessutom. Det går ju att få en edge där, de flesta orkar ju inte kolla upp något alls och streckar "för säkerhets skull". Att Goops häst igår var chanslös på vinst var ju inte svårt att räkna ut. För det första skulle den gå felfritt. Låg chans redan från början alltså. Sen skulle den få fritt i rätt tillfälle, för det var såklart passivt upplägg som gällde. Sen skulle den vara bra nog att vinna. Man är uppe i 5% vinstchans om man kalkylerar snällt. Och man behövde inte vara spelproffs för att räkna ut det.

Jag iofs sällan utländska omgångar pga att det är för trassligt att få fram video och info på så många hästar. Så visst tappar de där. Men det är nog kalkylerat. Infon kostar att köpa in och underhålla.
De som du nu hört talas om som har slutat med trav, vad har deras anledning varit?

Travet utvecklas knappt något jämfört med alla andra "idrotter". Så det är med dagens takt mest en frågan om tid innan den begravt sig själv. Men så länge de har pengar kan de alltid sälja sin produkt med mördande reklam.

Finns många chanslösa hästar som vunnit genom åren och det spelar ingen roll om man är spelproffs eller inte så är det svårt att räkna ut mängder med saker i oerhört många lopp! Vem hade kalkylerat att det skulle bli omstart efter 600 meter igår och där då minst tre hästar var helt chanslösa i omstarten? Synd lotto inte har lika bra återbetalning, annars kunde man lika gärna spelat det ju!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat