Ämne: Limiteringar
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-28, 11:22   #41
ChrisWaddle
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vi har alla upplevt limiteringar. Nåja, alla iaf.

En sak jag funderar på är att dessa bolag inte har en chans att öppna något i Sverige. Unibet, Betsson mfl pressar väldigt mycket och har tidigare aviserat att öppna spelbutiker i Sverige. Då ska det antingen finnas en limit som gäller för ALLA eller ingen limit alls.
2 personer skall inte kunna gå in i en butik där person A får spela för 10k med sitt "spelkort" medans person B får endast spela för 200kr med sitt "spelkort". Detta kallas för diskriminering och skulle falla GARANTERAT under åtal och därmed saftiga skadeståndsbelopp.

Har någon undersökt vad gäller saken online? Tror inte ens det kommit på tal tidigare.
Unibet har aldrig gjort det. Betsson öppnade visserligen den där butiken på Götgatan men det var enbart i PR-syfte och jag tvivlar starkt på att de skulle öppna en massa butiker om de fick.

Vad gäller diskriminering och skadestånd borde du läsa på lite. Det är fullt lagligt att behandla olika kunder olika och de flesta företag gör det dagligen. Person A kanske skulle vråla "är det för att jag är bög?" men jag tror inte ens det skulle hjälpa.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat