Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-28, 11:51   #6
123oclockrock
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 1287
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Abyss Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 100987



Som många vet så brukar jag inte rekommendera/vilja spel(a) i WPL då det oftast rör sig om spelare som inte får ledigt från jobbet osv.

Men denna match kan jag inte släppa pga det info som kommit in.

Haverfordwest har jag räknat ska vara bland de 6 i nedre delen av tabellen, men i Lördags gjorde de något som jag inte trodde var möjligt och det var att slå Airbus med hela 4-0 (h). Vilket är riktigt bra med tanke på Airbus start.
På 6 matcher har man lyckats vinna 2, spelat 1 oavgjort och förlorat 3.
Hemmaformen är 1-0-2 4-4 och man har inga nya skador att lägga till i listan.

Llanelli där emot har haft STORA problem redan när säsongen starta. Först fick man dra ner på lönerna ganska kraftigt och som bonus på detta började säsongen med många skador och panik värvningar. Man fick t.ex. re-signa spelare som man innan sagt inte platsa i laget pga skadorna som var.
Även Llanelli hade match i Lördags då man besökte Prestatyn Town. Den matchen slutade 1-1 efter att Llanelli tagit ledningen men sedan tappat hela matchen och låtit Prestatyn komma in i matchen.
Lagets 6 första matcher visar 3-1-2 7-9, och borta formen är 1-1-1 3-4.

Så varför tror jag på hemma seger i denna match?
Anledningen är ganska lätt. Haverfordwest seger mot Airbus har stärkt laget ganska mycket och tränare och spelare är riktig nöjda över va de lyckades göra.
Nu får man spela hemma igen mot ett lag med stora problem för tillfället. Llanelli hade just lyckats få ordning på spelet men i matchen mot Prestatyn kom nästa smäll då 2 spelare till fick skrivas in på skadelistan



Förutom det där så har man en enkel resa på ca 1h till Haverfordwest, på en veckodag där det inte är säkert att spelarna kan ta ledigt från jobben. Det oddset som erbjuds på Haverfordwest är för bra för mig att skippa, och kommer därför att testa en liten slant på det, dock får man tillägga att Llanelli inte är något dåligt lag men med tanke på hur det är med skador samt veckomatch så tycker jag Haverfordwest känns som bättre spel.
För er som vill så är även oddset på 1X ganska bra just nu...
Welsh Premier League 28th Sept - Betting Forum - Betting Tips - The Daily Punt

123oclockrock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat