dagens V4 från Turffontein ser lite för lätt ut idag.
avd1) Riverstown är storfavorit och borde ha bra chans att vinna.
imponerade i debuten då man vann med till synes mycket krafter kvar.
Sattes till speedrating 93 ( 86,5 översatt i svenskt formtal) vilker kan vara för lågt.
6 Captain Flynt är förste utmanare om favoriten sviker
avd2) ett toppklassigt 1000meters lopp där hästarna har formtal mellan 84 och 102. att Heltäcka loppet känns inte fel. måste jag under pistolhot utse en vinnare hamnar förslaget på 5 Oravar som slog 5 av dagens motståndare i ett liknande lopp i den senaste starten.
avd3)
formtalsmässigt står 3 ZillZaal klar bäst till med sina 97 i formtal och 57kg på ryggen. hästen gör sin första start efter kastration och frågetecken över hur väl det slagit ut och varför tranaren Sean Tarry satt upp den erkänt bättre kusken på sin andrahäst 4 Russian Beat.
Normalt väljer tränaren bästa Jockey på den bästa chansen om man har flera hästar till start i samma lopp. Är det möjligen så att Russian Beat leker med favoriten i träningsjobb?
är favoriten inte på topp direkt efter vila är det 4 hästar som kan vinna.
1,3,4,7
7 Battle of Alesia har lägst formtal (84) men får 4kg lättnad pga att Cole Dicken skall rida. faktum är att matematiskt står 7 Battle of Alesia näst bäst till i loppet.
avd 4)
andra och sista avdelningen är öppnast. på strecken 1,5,6,7,8,9,12,14 bör man ha ringat in vinnaren i avdelning 4 men frågan är om man inte skall chansa att gå kort här? välj ut ett par jockeys ni gillar och lås på 2-3 hästar.
då de flesta kommer spela med liknande garderingar så skippar jag andelsspel idag.
raden:
avd 1) 3 Riverstown
avd 2) alla 8
avd 3) 1,3,4,7
avd 4) 1,5,6,7,8,9,12,14
1x8x4x8 kostar 512 kr att lämna in.
Ovanstående rad har nog bra chans att sitta men jag tror inte det är många av systemets rader som ger över 2000kr.
trolig utdelning är 500-1200kr
skall det bli pengar måste favoriten i första förlora och då återstår bara att gå kortare än de flesta om man skall få värde på sina spelade rader.
chansspika i andra eller sista.
jag tror alltså inte utelningen blir så hög men samtidigt brukar inte galoppen ge så låg utdelning heller. Försök sätta V4 på t.ex 24 rader/48kr för att få 10-20 ggr insatsen, spela gärna lappen ett par gånger om .
Lycka till ni som försöker er på Galoppen idag