Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-10, 00:48   #226
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 242
Sharp$: 2990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tyvärr kunde jag inte spika dom två första och riskera att åka ut direkt. Inte bara mina pengar jag spelar om så då går jag lite safe men ändå chans till bra deg eftersom det är jackpot. Hoppas ingen misstycker.
...
Wow du tänker så... skojar?

Först får jag tacka för ett bra uppslag i första avd, såg nämligen ditt utkast med spik Niky. (sedan att det ändå inte blev tillräckligt många rätt på mitt system...)

Själv tänker jag tvärtom (ibland, kappvändare som jag är (ibland)), spika i första så slipper man plågan eller står ordentligt rustad för strid

Är en sjukt skön känsla att klara av första med ett streck på en åttaoddsare när man gör så (eller ännu hellre en 4% spik).

Stal som sagt idén din och när den sedan såg fin ut övervägde jag spik, men det stannade på 55% insats iaf på Niky, spiken hamrade jag in på stallskriket 10an i 6e, och blev förstås lurad (Örjan vann) då jag inte ens läste igenom listorna i mitt 8 minuters systembygge...


Är rätt övertygad om att du borde släppa riskaversionen i ditt systembyggande, det är svårt nog ändå att ha tur, låt det hända !?

Personligen avskyr jag andelsspel med favoritspikar eller massgardering i inledande avdelningar (om man nu alls ska lägga någon vikt på var strecken läggs).


Köpte även din idé om spets o slut på Peter i 5e (kommenterade i tråden) men den var mindre originell.

Du är för duktig tippare för att hålla på med skrock .


Edit: äsch är ju helt förvirrad, läste idén om spets o slut på Peter men skrev ingen kommentar, tänkte i kommentarsform månne.... snurr snurr. Var ju nåt helt annat och från min sida felaktigt jag kommenterade... att hosianna boko skulle få ett vettigt lopp.... var själv inne på facit - westholm är för iskall driver, kan inte undvika dödens, du hade helt rätt... fan sjukt att hamna utvändigt med den...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-10-10 klockan 01:22.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat