Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-16, 15:25   #9
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Problemet är väl att du går vinnande 36 gånger av 37 men när nr 19 dyker upp så blir det 144 minus!

Så för varje 37-snurrs-omgång (i långa loppet) så kommer du gå back 108 om jag tänkte rätt här nu på några sekunder!

Eller har vi money back på nr 19?
Som jag nämnde kan du använda alla nummer utom nollan med tramssystemet :-)

Min åsikt är den omvända, hur ofta träffar du rätt om du spelar endast ett nummer, du vinner knappas en gång 1 av 37 vilket du borde.
Men sådana resonemang blir sanna efter miljon tals simulationer och kan knappast relatera till verkligheten och en spelares lagda spel under en livstid.
Det är ju löjligt resonemang.

Utan låt oss säga att du lägger till lite element av LOTTO och låter alla nummer träffa utom ett.
Vi vet att ett nummer kan sova 400 gånger utan att slå in och under varje runda med 37 nummer så är det alltid flera nummer som sover.
Det ändrar inte oddsen 1 i 37 och dom kvarstår, men vi leker lite LOTTO ...
Har aldrig hört talas om att alla nummer träffat en gång var under en komplett runda av 37 utfall.
Det skulle vara en historisk händelse.

Då kan man ju leka med tanken att varje gång samtiliga nummer har träffats så spelar man det sovande numret en gång.
Sedan väljer man ut en ny runda efter samtliga nummer träffats eller börjar om med ett nytt bord.

Det finns ingen edge eller positiv förväntan med sådan förfarande, men kan man spelar Stryktips och Lotto samt köpa Triss, så kan man leka med roulette och tramssystem :-)

Man kan även halvera metoden och vinna en halv unit 0.5 :-) endast online med la partage ...

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-10-16 klockan 15:27.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat