Ämne: Antalet banor
Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-17, 00:17   #18
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Att lägga ned en liten bana sparar runt 5 miljoner om man tänker sig att den får stå och förfalla och inte användas alls. En mellanbana 10-12 miljoner. Bergsåker runt 30 miljoner, Åby och Jägersro runt 50 miljoner och Solvalla runt 100 miljoner. De icke permanenta som Hoting, Oviken etc kostar c:a 1 mille om året. Solvalla har 20 gånger större driftbidrag än Lindesberg eller Skellefteå.

Man kan säkert lägga ned någon travbana, men det som händer är att travintresset dör där, och det uppstår inget nytt travintresse någon annanstans för de slantarna.
Du har ju koll på siffrorna som vanligt ser jag! Välkommet med lite kalla fakta i sammanhanget. Då räknar jag med att vi kan sätta p för den här diskussionen. Om inte någon på allvar tycker att alla ringarna på vattnet som t ex en bana som Hoting ger inte är värt futtiga 1 mille.

En mycket mer relevant fråga i mitt tycke iaf är om man ska köra så enormt mycket trav som man gör. Att köra tävlingar med allt som ingår kostar en jävla massa pengar. Och frågan är hur mycket omsättningen går ner om man skrotar lite tävlingsdagar här och där. Kanske rentav gud förbjude ha en eller annan helt travfri dag?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat