Då det är V4 på himmaplan så får man väl starta en tråd!
Ser ut som en omgång som ska gå och sätta, tyvärr ett lopp med bara 7 hästar (6 st nu) i avd 1, sånt är alltid trist att se, vill gärna ha 12 lr 15 hästar i alla loppen för ökad svårighetsgrad och utdelning...
Avd 1: Nr 6 Alegra B ska vara favorit här och är så också. Bra vinstchans särskilt om spets, kör den som utgångshäst. Bakom kan 3 och 4 vinna , då 7 inte visat form på länge.
så rank blir:
A:6
B 3,4
Avd 2 kör jag ett lås på de 4 jag anser ska vinna loppet iaf 9 ggr av 10.
De jag avser är 1 2 4 11. Svårrankat inbördes tycker jag.
Nr 3 tycker jag är överskattad och överstreckad. Nr 10 skulle kunna utmana vid form, men inte visat ngn sådan alls senaste starterna, får visa bättring innan jag tar med den.
Rank:
B 1,2,4,11
Avd 3 är det 3 st givna A-hästar för mig i 1,4,7. Problemet är att alla 3 verkar tro att de ska till spets, så det lär bli hsieklig körning, vilket kan öppna upp loppet för övriga.
Kommer ngn av ovan nämnd enkelt till ledningen så vinner den, full körning kan vem som helst vinna, så jag heltäcker på stora lappen och hoppas på skräll.
Rank:
A 7,4,1
B Resten
Avd 4 Här står nr 11 Durello för klassen i gänget tycker jag! Nestruken ett spår med, väldigt gynnsamt. Given A-häst förmig.
Dock, bakspår är alltid bakspår, särskilt på Jägerso.. Bakom är det vidöppet, jag förordar en eller alla här! Bränner 11an får jag jobba in ngn superskräll helt enkelt. 4an är kanske förstahäst bakom,då den går första barfota runt om.. men lär bli en hel del streckad på det, slutar väl på över 20% antar jag och då får man försöka jobba bort den

Rank:
A 11
B Resten.
Era tankar? ngn man glömt?