Ämne: V64 Umåker
Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-18, 22:47   #93
Altoc
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7954
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jo, det är ju mardrömsscenariot så klart! Det kan ju hända - men sannolikt kommer det inte ske ofta nog för att det ska vara lönande att spela V64, förutom om du verkligen går för potten eller nära den åtminstone.

Och ju större system du gör så lutar det också mer åt att köra V64. En enkelrad får du ju max en femma (och några fyror) eller en fyra. Medan om du tar 10 hästar i varje avdelning så får du ju 54 femmor och en jävla massa fyror. Men det väger dock inte upp 2.5x anser jag. Sen ska man ju räkna med de gånger man spricker och då får man ju nio femmor och ett gäng fyror vilket kommer ske relativt ofta (kanske inte med ett sådant monstersystem) och då är vi på väg ned i raderna för att det dels ska vara realistiskt att lämna in men även att vi oftare spelar relativt små system - och då väger det över klart till V6 igen. Du spricker oftare på en spik eller lås än när du garderat med 4-8 hästar också.

Men klart man alltid ska analysera och se om det finns någon fördel. T ex så spelar de flesta duktiga spelare endast V6 (min uppfattning iaf) och då konkurrerar du ju mot dessa i den enda potten medan många Harry Boy och andra döda system spelar i de andra potterna också och det är väl enklare att konkurrera mot dessa. Sen stämmer dock värdet väldigt bra enligt procenten så jag vet inte om det har så stor betydelse det här sista!

Men man ska nog aldrig ta något för en sanning utan hela tiden vara kritiskt mot det mesta för att öka sina chanser! Jag har kommit fram till att V6 är att föredra! (iaf i 99% av fallen)
Bästa alternativet är väl att använda ett reduceringsprogram för att lämna in sitt system och då välja rader med förväntad låg utdelning som V6-spel och de med hög förväntad utdelning som V64-spel. Var man vill dra gränsen är upp till vad som man själv tycker känns bekvämt. Men att riskera bli ensam med 6 rätt med en V6-rad är enbart dumdristigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat