Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Två vinnare med V64 får 846k vardera. Om ena har V6 och den andra har V64 blir det 3,5 rätta rader som ger 483k vardera vilket ger V6-spelaren 1.2M.
Om båda spelarna har V6 får de återigen 846k vardera på 6r men inget på 5 eller 4.
Totalt sett tjänar alltså gruppen som spelar rader som har en rimlig chans ensam vinnare på 6 rätt på att spela V64. Och när man räknar in alla pengar som V6-spelaren missar på 5 o 4 i de högutdelningsomgångar där man inte får alla rätt så är lösningen självklar: Om man spelar rader som har en rimlig chans att ta potten ( dvs från runt 25% av potten eller mer ) så är V6 inte alls något självklart val. När det är jackpott lutar det över åt V6-hållet såklart, men som synes ovan så tjänar den gruppen av spelare på att ingen lirar V6 jämfört med att alla gör det.
|
Nu hade den vinnande raden 1.29 system och till det får du lägga till 2.5 system. Jag har fan räknat på det denna gång och fått rätt på varenda siffra
Jag skriver väl ungefär detsamma ovan att om man går för potten eller nära den så bör man överväga V64.
Samtidigt är det värt att analysera för att inte fastna i en tankebana som så lätt smittar av sig till andra tankebanor. Och skulle det skita sig en gång och man kryssat i V6 och blir ensam - jag tror man kan leva med det faktiskt

Tråkiga är ju när man spricker och det hade blivit bra tröstpengar!