| 2010-09-30 19:00 | Elitserien | Brynäs IF vs Södertälje SK UNDER |
U 5.5 |
|
3 |
1.917 |
Av Södertäljes fem matcher den här säsongen har fyra gått under 5,5. Brynäs har dock bara spelat en match som gått under 5,5. Men jag tycker de spelar ungefär samma defensiva spel som förra säsongen, och då släppte man till exempel in minst mål av alla lag. Jacob Markström var såklart en av anledningarna till det. Men jag vill få det till att det är lite av en slump att tre av fyra matcher som Brynäs spelat har gått över 5,5. Jag är helt övertygad att de flesta av Brynäs matcher den här säsongen kommer gå under 5,5 mål. Så det så!
| 2010-09-30 19:00 | Elitserien | HV71 vs Frölunda HC |
-1.0 |
FT |
5 |
1.935 |
HV är såklart sjukt revanschsugna efter att bara ha plockat fyra poäng på fyra matcher. Man spelar normalt sett bättre mot skickligare lag som "bjuder upp till dans". Dessutom är fyra av Frölundas ordinarie backar skadade. Dessa är Ville Mäntymaa, Henrik Tömmernes, Christian Bäckman och Mikko Mäenpää. Per-Johan Axelsson är avstängd, men Andreas Karlsson gör comeback. HV får tillbaka Teemu Laine och Nichlas Torp, men frågetecken för André Petersson. Mikko Luoma och Per Ledin är skadade. Förhoppningsvis vågar Janne Karlsson ändra i kedjorna och sätta in Laine i andrakedjan (som hittills varit bedrövligt dålig) tillsammans med Bremberg och Beech. Men oavsett om han gör det eller inte tror jag starkt på seger för HV med ett par måls marginal.