Ämne: V64 Hd
Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-21, 23:26   #69
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Du kom inte dragandes med ditt snack, stämmer säkert efter dom gjorde om den så kallade streck%.
Kan berätta att jag gjorde om % till mkt enkla regler o dom stämde till 80-90%
10% var drygt 10 ggrs höjning 3% var 30ggrs höjning osv osv.
Jag skrev av strecklistan innan jag började sätta mig in i spelet i 20 års tid innan ATG pajade allt med den nya uträkningen vad % är.
Så jag vet till 100% att det funkade tillräckligt bra att veta vad som var spelvärt eller inte efter dom har gjort om så var det som man tappade sugen med trav.
Anekdotiskt minne.

Det du påstår stämmer inte. En 10%are kunde rensa som 5%are eller 20%are lite hur som helst.

Enstaka ggr stämde det hyfsat även med den metoden. Men det var absolut inget som gick att använda på förhand.

Varför inte?

Det förutsätter alla system var ungefär lika stora och en del annat som gör att det blir tokfel.

Jag ska försöka leta fram lite historik på streck% på vinnande rad och utdelning så ska du få visa upp hur bra det måttet var.

Det är ingen slump att INGET av reduceringsprogrammen började räkna på utdelningar förrän insatsfördelningen infördes. Varför inte med streckfördelningen? Svar: Det svängde supermycket alldeles för ofta.

När det gäller streckfördelning och att förutsäga utdelningar är det lite som med en trasig klocka. Den visar rätt tid den med. Två ggr per dygn.

När ATG får fingret ur röven och fixar radnedräknare så kommer du att få ett rensmått som "stämmer" skrämmande ofta.

Helt exakt i exakt alla omgångar blir inget statistiskt mått!