V86 Åby/Valla 23/10
Det fanns ingen tråd så jag skapar en då.
Avd 1
5 Tony Afrika bör ha en bra chans att vinna detta från dödens felfri men Ludde i sulkyn och risk för galopp eller bortstyrning av något slag är ju inte helt uteslutet. I så fall är det lite öppnare och 1 Alicia Bore lär ju sitta i spets på 2 steg men utmanas av 3 Ottens Dibaba och givetvis 5 Tony Africa som kan öppna snabbt men tveksamt om den tar sig förbi i startögonblicket.
3 Ottens Dibaba tycker jag är totalt överstreckad till 19% och vågar påstå att den är chanslös.
Om det blir tokkörning och galopp på favoriten så gynnas hästar som 9 Taiga Woodland som kan få loppet och är en riktig sprinter och om den får spara sin speed med rygg på Alicia eller 3e inner så kan den nog spurta förbi och vinna.
7 PeakaDilly är nog bästa hästen men har inte startat på ett år i lopp utan ett kval enbart och kan väl behöva något race kanske men den kanske krossar alla ändå? Svårbedömt och dåligt spår men garderar man så måste den med.
Sen har vi ju 4 Dallas As som inte har visat nånting men kan mycket i ljusa stunder som dom brukar säga men den tror jag mindre på denna gång.
Funderar på spika 5 här direkt med tanke på att den går ner i klass rejält och har bra spår med offensiva Ludde som kör lite bättre nu känns det som och hästen tål en del oxå.
Annars bör man strecka 1,9,7 och ratar bort 3an Ottens Dibaba (ingen Dibaba här inte)
Avd 7
Här påstår "Vi Tippa" att omgångens bästa spik är 2 Global Wireless och skriver samtidigt att slipper hon någon "Kamikazepilot" utvändigt i tätstriden så är det en bra chans. Jo det va just det. Det finns ju en sån pilot utvändigt i form av Henna Halme och 3 American Dream som är väldigt startsnabb och gärna vill dit. Och kommer den dit kan den nog rinna undan över kort distans på hemmaplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|