Spel 24.10
Spel 24.10
De senaste dagarna har inte varit speciellt bra. En liten negativ trend har gjort att jag fallit ner lite på minus de senaste dagarna. Men vi fortsätter. Jag har hittat 5 spel för idag, två NBA-spel och 3 NHL-spel.
1. NBA
Detroit Pistons - Atlanta Hawks: över 221.5 poäng
Odds: 1.91 (Bethard) kl 01:00
Här har vi en matchup som trendar åt highscoring matcher. Det är bara att titta tillbaka på Atlantas 10 senaste matcher, så ser vi att deras försvar är riktigt under isen. Jag tror inte på någon förbättring här alls.
Atlanta har de 10 senaste matcherna släppt till i snitt hela 125 poäng. Detroit har i sin tur släppt till i snitt 111 poäng.
Vi har en del trender som pekar mot en poängrik match här.
Detroit är 4-1 över totalen de 5 senaste matcherna.
Detroit är 4-1 över totalen de 5 senaste mot Eastern Conference.
Detroit är 4-2 över totalen de 6 senaste mot Southeast Division.
Atlanta är 7-3 över totalen de 10 senaste matcherna.
Atlanta är 5-1 över totalen de 6 senaste mot Eastern Conference.
Atlanta är 5-1 över totalen de 6 senaste mot Central Division.
Man är 11-4 över totalen de 15 senaste inbördesmötena.
2. NBA
Golden State Warriors - LA Clippers: över 224.5 poäng
Odds: 1.93 (Bethard) kl 04:30
Tittar vi på inbördesmötena mellan dessa så har man snittat cirka 10 poäng mer än denna total. 236.9 poäng har det blivit i snitt de 10 senaste inbördesmötena, och 235.67 poäng de tre senaste mötena.
Jag tror på en mycket jämn match här, och därmed också en hel del foulande i slutet av matchen, som jag tror leder till mycket poäng. Dessa lag trendar också mot highscoring matcher.
Golden State är 4-1 över totalen de 5 senaste mot Pacific division.
Golden State är 5-0 över totalen de 5 senaste i Oktober.
Clippers är 14-6 över totalen de 20 senaste matcherna.
Clippers är 5-2 över totalen de 7 senaste bortamatcherna.
Clippers är 4-2 över totalen de 6 senaste mot Western Conference.
Man är 4-1 över totalen de 5 senaste inbördesmötena.
3. NHL
Montreal Canadiens - San Jose Sharks: San Jose över 2.5 mål
Odds: 1.72 (Coolbet) kl 01:00
Jag spelar här San Jose över 2.5 mål fulltid. Sharks har presterat mycket bra mot just Canadiens, och 3 mål skall inte vara omöjligt här.
Tittar vi på de 10 senaste inbördesmötena så har Sharks snittat hela 3.60 mål mot Canadiens, och 4 mål de 3 senaste mötena.
Montreal har släppt till 3 mål eller fler i 7 av sina 9 matcher hittills denna säsong. Sharks har gjort 3 mål eller fler i 5 raka matcher.
4. NHL
Dallas Stars - Anaheim Ducks: över 5 mål
Odds: 2.00 (Unibet) kl 02:30
Jag spelar här över 5 mål med pengarna tillbaka vid exakt 5 mål. Dessa två lag trendar också mot många mål inbördes.
Målsnittet har de 10 senaste mötena legat på 5.70, medan det varit hela 8 mål de tre senaste mötena. Detta är kanske inte två riktigt highscoring teams, men inbördes brukar det bli highscoring matcher.
Vi skall också minnas att det bara får komma 4 mål här för att vi skall förlora spelet, och man har snittat det dubbla här de tre senaste inbördesmötena.
Anaheim är 4-1 över totalen de 5 senaste matcherna.
Anaheim är 8-3 över totalen de 11 senaste bortamatcherna.
Man är 4-1 över totalen de 5 senaste inbördesmötena.
5. NHL
Calgary Flames - Florida Panthers: över 6 mål
Odds: 2.06 (Unibet) kl 03:00
Hör har vi också en matchup som trendar åt highscoring matcher. Jag spelar här över 6 mål med pengarna tillbaka vid exakt 6 mål.
Tittar vi på de 10 senaste inbördesmötena, så ligger målsnittet på 7.40 mål. Målsnittet de 3 senaste inbördesmötena ligger på 7 mål.
Calgarys penalty kill% mot Florida har av någon anledning varit riktigt dålig de tre senaste mötena, endast 57.14% här, och Floridas powerplay% de tre senaste mötena har legat på 42.86%.
Calgary är 8-4 över totalen de 12 senaste mot Atlantic Division.
Florida är 13-6 över totalen de 19 senaste matcherna.
Man är 9-1 över totalen de 10 senaste inbördesmötena.
De 5 senaste inbördesmötena i Calgary har gått över totalen.
Det var allt för idag!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|