Spel 26.10
Spel 26.10
Bra dag igår då båda spelen går in. Ett NCAA-spel finns i inlägget ovan. Jag lägger till tre spel för idag:
1. NHL
Montreal Canadiens - Toronto Maple Leafs: Toronto team över 3 mål
Odds: 1.94 (Unibet) kl 01:00
Jag väljer här att spela Toronto över 3 mål med pengana tillbaka vid exakt 3 mål. Maple Leafs brukar lyckas mycket bra mot Canadiens.
Tittar vi på de 10 senaste mötena med Canadiens har man här snittat 4.30 mål. Ännu högre de tre senaste mötena där målsnittet har legat på hela 5.33 mål.
Montreal har släppt till 3 mål eller fler i 8 av de 10 senaste matcherna, och 4 mål eller fler i 6 av de 10 senaste matcherna. Toronto har gjort tre mål eller fler i 8 av de 10 senaste matcherna.
2. NBA
Chicago Bulls - Toronto Raptors: över 221 poäng
Odds: 1.91 (William Hill) kl 02:00
Här har vi en matchup som trendar åt highscoring matcher. Man har också visat i början av denna säsong att man spelar öppet just nu. Båda dessa lagen spelar dessutom back to back inatt, och Chicago spelar sin tredje match på fyra dagar. Därmed tror jag att en del trötta ben gör att försvarsspelet blir aningen lidande.
Chicago har snittat 117.5 poäng i år och släppt till 114 poäng. Toronto har snittat 118 poäng och släppt till 117 poäng.
Chicago är 6-2 över totalen de 8 senaste lördagsmatcherna.
Toronto är 4-2 över totalen de 6 senaste matcherna.
Toronto är 5-0 över totalen de 5 senaste matcherna i oktober.
Man är 14-4 över totalen de 18 senaste inbördesmötena.
Man är 8-2 över totalen de 10 senaste mötena i Chicago.
3. NBA
San Antonio Spurs - Washington Wizards: över 217 poäng
Odds: 1.92 (Bethard) kl 02:30
Här har vi också en matchup som trendar mot highscoring matcher inbördes. Wizards spelar också back to back inatt, så jag tror man blir tvungna rikta in sig mer på anfall än på försvarsspel inatt.
Tittar vi på de 10 senaste inbördesmötena så har poängsnittet legat på 212.30 poäng, men ser vi på de tre senaste mötena har vi hela 238 poäng i snitt.
Wizards spelade ganska dåligt defensivt förra säsongen, och ser vi på de 9 senaste matcherna från förra säsongen släppte man i snitt till 117 poäng. Hemma tror jag Spurs kommer att ösa på, medan Wizards blir tvungna att hänga med.
San Antonio är 5-2 över totalen de 7 senaste matcherna.
San Antonio är 4-2 över totalen de 6 senaste mot Eastern conference.
San Antonio är 4-2 över totalen de 6 senaste mot Southeast division.
Washington är 5-1 över totalen de 6 senaste mot Southwest division.
Man är 6-1 över totalen de 7 senaste inbördesmötena.
Det var allt för idag!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av maximalvinst den 2019-10-26 klockan 08:47.
|