Citat:
Ursprungligen postat av Lobo
Korrekt. Eller ännu hellre. Byt strategi. Har man 5 eller 6 rätt igår har man gjort fel någonstans spelmässigt.
|
Det finns inget som säger att det skulle vara på det sättet.
Ta t ex Mascete Match. Nu var hon överlägsen och uppenbarligen helt oförkyld. Men att ta bort henne helt var ett självklart val för mig på det fåtal rader jag spelade. Det gick inte alls den här gången. Men det skenar iväg och blir 5-6-siffrigt snabbt om 1,2 eller flera av favoriterna inte har sin bästa dag.
Hur konstigt det än låter så går inte V75 ut på att hitta de som vinner loppen utan vilka som vinner loppen utan att vara alltför överskattade av kollektivet.
Hur kan det vara så? Jo, alla rätt är helt enkelt inte lika mycket värda. Om målet var att få så många rätt som möjligt över ett helt år skulle man ju strunta helt i att alla andra trodde på samma vinnare.
Att spricka på en "självklar vinnare" när det ger under 300 kr har ingen som helst betydelse för de flestas långsiktiga resultat. Men att spricka på samma självklara vinnare när det är 7-siffrig utdelning hämtar sig nästan ingen spelare ifrån.
Därför får jag aldrig 7 rätt när resultaten faller som de gjorde igår. Och det ser jag som ett sundhetstecken för mitt spelande.