Ämne: V4 Umåker
Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-28, 21:11   #29
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Fan, så hoppar Falcon när allt har gått så bra.
Gillar dina synpunkter på dagens trav. Visst har det blivit bättre sedan Olle försvann men många har en konstig uppfattning om "informationsflödet" tycker jag.

Jag började mitt trav runt 1960. Då accepterade man s.k. stötkörningar, och passiva insatser. Det var naturligt. Jag hade häst tidigt och på stallbacken var det vanliga snacket. "Kör ni idag?" (till vissa kunde man säga, "Nej vi får inte bli bättre än trea annars får vi 20m tillägg på Hagmyren") Det ingick i spelet så att säga. Behövdes det poäng så var det invändig och sen lucka och poänggivande 3-4 plats som gällde.

Såg man en som var ointresserad (och kanske provade annan ny balans ) hade man polare i Umeå och Östersund som bevakade eventuell start. Lappen hade en som tränade som en demon och han hörde att det snackades . Då spred han ut att han skulle starta i Gävle (och det var ju godsvagn som gällde på den tiden) och ställde sin finka vid jvg stationen i Umeå, lånade en annan och åkte upp till boden och fick 2o ggr. Vissa skulle alltid göra julpengar och då var det hårdbevakning i november på hans hästar. Om nån hade hittat en nya bra balans, så var det naturligt att köra galopp på slutvarvet och bli "bortglömd" till nästa start. Idag ska "alla" veta om hästen druckit på morgonen, om man bytt foder och 25 andra saker och ändå finns det dussintals parametrar som ingen vet nåt om och som är lika värdefulla. NE J D E T V A R B Ä T T R E F Ö R R
NOG SVAMLAT GOKVÄLL /SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat