Så, nu har jag startat ett spreadsheet som förhoppningsvis ska ha gröna siffror från start till mål! Kommer att lägga kanske ett spel om dagen där, och jag kommer inte att motivera dessa här, men jag kan försäkra er att de är noga genomtänkta. Jag stänger igen butiken efter 100 spel så får vi se vad det landar på för siffror.
En sak som slog mig lite extra idag var att de som plockar ut H2H-spel hos bolagen inte är några dumskallar. De hittar ofta väldigt svårbedömda spel och när de lägger låga favoritodds på "självklara" så ligger det en hund begraven. Typexempel på det senare är Goober mot Askhults Sigvard i Åbys lopp 6. Vid första anblicken ser den bra ut även till det låga oddset 1.35, men betänker du att det är 3-åringar det handlar om är det inte så lockande längre. Tar du sedan en titt på den relativt okände kusken/tränaren på rivalen så börjar det bli läge att spela på dog till 2.90.
Svårigheten att bedöma den värsta osäkerhetsfaktorn är dock alltid det som avgör en H2H för mig och i det här fallet dör spelet direkt pga att det är orutinerade 3-åringar. Kallblod är ett annat exempel på lopptyp jag inte gärna rör, open stretch-bana gör mig även det mer vaksam.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|