Ämne: Bygga rulle?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-30, 17:40   #36
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Bumpar tråden.


Precis innan jag skulle gå och lägga mig igår så snubblade jag över två st olika strategier för att betta, den ena gick ut på att alltid betta 5% av sin rulle och den andra var att man skulle betta för att vinna 5% av sin rulle. Låg i sängen och filosoferade över detta men blev inte klok, så nu är min fråga till er på sharps: Vad blir resultatet av dessa två tekniker?

Och innan någon kommer med orden "google" och "sök" så kan jag berätta att jag har gjort både och men hittar inget bra. Dessutom är detta ett diskussionsforum, inte sant?
Enkelt:

Betta 5% = Alla bet är 5% av den totala kassan, exempel: 1000 SEK i rulle blir 50 SEK i första bettet. För enkelhetens skull så är oddset 2.00 och om spelet vinner är rullen uppe i 1050 och ditt nästa spel blir 52.5 SEK. Förlorar första spelet blir nästa bet 47.5. Alltså ökar/minskar insatset i relation till hur stor rullen är. Slutresultatet blir att du i princip aldrig kan gula. Stämmer inte riktigt eftersom du har minimumgränser för vad du får satsa på bookies, men du hajjar.

Vinna 5% av sin rulle: Då anpassar du insatsen efter oddset. Om din rulle är 1000 SEK så ska du vinna 50 SEK med ett odds på 2.0 ska du alltså satsa 50SEK.

Vanligtvis spelar man kanske snarare bet-to-win 5u och inte flytande 5% av sin rulle. Blir nog med räkning som det är med vanlig bet-to-win.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat