Ämne: Bygga rulle?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-30, 19:11   #41
apekatt66
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Som NikoBellic ovan nämner, bli aldrig indragen i något pengarace. Ligger man med bets på 5kr per singel så vågar jag gissa på att man är relativt ny inom betting. Se det som en framtidsinvestering. Alla de timmarna du gnuggar nu kanske känns meningslösa för den lilla pengen du möjligtvis tjänar, men det kommer du ha tillbaks i framtiden. Och när du har sett att du är vinnande under en längre period så är jag säker på att du har råd att starta med en ordentlig bankrulle också och gå vinnande från dag ett med den. Istället för att ha slösat bort en massa tusenlappar för att du var ny och tänkte tjäna stora pengar från den dagen du var färsk.

Finns en del konstiga kommentarer att man ska panta burkar osv istället för att sitta med en rulle på ett par hundra kronor, men alla måste börja någonstans. Man kan kanske jämföra det med praktik på ett företag. Du börjar (i princip) jobba gratis för att lära dig hur det hela fungerar, men i slutändan kan du sitta på en fet lön efter mycket slit.

Det jag vill få fram är att se de pengarna du har nu som en läropeng. Det är inte rimligt att tro att man ska bygga upp några hundralappar till flera tusenlappar. Jag vet hur tråkigt det hela låter, men det är bara att gneta på.

Är inte världens bästa i skrift, men hoppas jag får fram min poäng. Lycka till!

Det här känns igen ifrån när pokerboomen var som störst. Rätt talande är att de som snackade så på de olika pokerforumen har droppat av en efter en, och av de som de pratade till så är en hel del på högre nivåer...

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Tack för svar! Då över till den naturliga uppföljningsfrågan: Vilken av dessa metoder skulle klara sig bäst i längden? Och varför är det föredraget att man hellre kör bet-to-win?
Är rätt givet att 5% bettet är betydligt bättre med tanke på risktagandet. Men båda sätten är ärligt talat rätt efterblivna.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat